_F6C1261

Splav – Malý Dunaj

Mapa_1

Malý Dunaj je obľúbená rieka pre vodákov, ktorí majú radi prírodu a pohodu. Splav Malého Dunaja je nenáročný a zvládne ho každý kto sa nebojí! :)
Sú samozrejme pasáže kde si treba dávať pozor na popadané stromy, silnejší prúd alebo skryté nástrahy tesne pod hladinou. Väčšinou je to však pokojná, pomaly tečúca riečka, ktorá vám dovolí vychutnávať!

Splaviť sa dá od začiatku pri Bratislave až po miesto kde sa vlieva do Váhu pri Kolárove.
To by však trvalo o čo si dlhšie. My sme preto začali v Tomášove a končili v Jahodnom a takto sme sa mali! :)

Auto sme si nechali v Tomášove a pod mostom sa nalodili. Vonku bolo asi 18°C a príjemne svietilo slniečko, ktoré bolo miestami v spojení s miernym vetrom, trochu zubaté.
Do kanojky sme naložili maliarske vedrá, v ktorých sme mali všetko čo by sme pri prevrátení nechceli namočiť.
Spravili sme si pohodlné sedenie z karimatiek a spacákov (dôležitá vec pri dlhom sedení) a vyrazili.

_F6C0871
_F6C0877
Voda je na Malom Dunaji pokojná a keď sa neponáhľate, nieje treba ani pádlovať, stačí sa pomaličky nechať niesť prúdom.
Príroda na okolo je prevažne zalesnená hustými listnatnými stromami. Na naše prekvapenie, za tento krátky čas sme tu videli aj veľa druhov zvierat.

_F6C0895
_F6C0902
_F6C0907
_F6C0920
Cestou pozorujeme kačice, labute, nutrie, bobry , zahliadli sme dokonca aj korytnačku, ktorá sa vyhrievala na spadnutom pni stromu. Svojou prítomnosťou sme pár krát vystrašili aj srnky, ktoré sa prišli napiť k brehu.

Zvieratá si niektoré pokojnejšie časti Malého Dunaja skutočne obľúbili.

_F6C0936
_F6C0950
_F6C0952
Po ceste sme sa zabávali aj tým, že sme sa schválne plavili blízko brehu, s nádejou, že opäť uvidíme niečo živé. Pomaly sa plavíme, nikam sa nenáhlime.

DCIM100GOPROG0040277.

_F6C0927
_F6C0999
_F6C1008
_F6C1004
Plavíme sa do Jelky ku mlynu, kde si dávame menšiu pauzu a posedíme pri západe slnka na trávnatom brehu.
Mlyn v Jelke je ideálnym miestom na prenocovanie keď chcete mat trochu komfort. Reštika, WC a upravená plocha na stanovanie môžu niekomu padnúť vhod.
My sme sa však vydali hľadať niečo, čo nebude tak moc pripomínať civilizáciu.

_F6C1032
_F6C1046
_F6C1048
Po chvíľke pokračujeme v ceste a hľadáme si pekné miesto na zloženie sa a prenocovanie.
Medzi stromami sa nám odhalí kus zelenej lúky.
Našli sme…zostávame!
Keďže sa už začalo stmievať, vyložili sme „batožinu“ z lode, rozložili stan a nanosili drevo na oheň.
To sme ešte nevedeli čo nás čaká! :)

_F6C1073
_F6C1127
Pri zbieraní suchých halúzok, ktorých v tomto predsezónnom čase bolo všade naokolo neúrekom, k nám pricválajú kone, ktoré sa prišli na lúku napásť. Zostali sme zaskočení a veľmi milo prekvapení. Kone takto na divoko pustené v prírode nestretávame každý deň. Najprv sme mali rešpekt, no zvedavosť a chuť zdokumentovať tento zážitok nás rýchlo premohla. Neskôr sa ku koňom pridali aj kozy. Tie sa na noc uložili spať pod neďaleké stromy.

_F6C1110
  _F6C1115
_F6C1117
_F6C1069

Večer pri ohníku bol veľmi príjemný. Na večeru sme mali zemiaky uvarené na pahrebe a aj keď jete so špinavými rukami zemiaky ktoré vyzerajú ako uhlie, je to chuťovka pre gurmánov! :)
Noc bola pokojná, aj keď trochu chladná. My sme však boli dostatočne oblečení a na noc sme sa uložili do stanu a spacákov.

_F6C1138
_F6C1147
_F6C1141
_F6C1153
Ráno nás vítalo slnko a nádherný výhľad na rieku. Tiež nám už robili spoločnosť kozy a z neďalekej farmy preplávali aj zvedavé husy.
Ostáva nám len tipovať, kto z nich nám v noci zjedol všetky zemiaky ktoré ostali ešte pri ohni! 😀

_F6C1155
_F6C1167
_F6C1169
_F6C1178
_F6C1187
Pomaly sa začíname baliť a vyrážame na vodu. Je príjemne teplo, no dochádzajú nám potravinové a pitné zásoby.
Našťastie máme cestou dedinku Potônské lúky, kde sa dá odbehnúť do potravín a krčmy v jednom. :)
Za ľudové ceny sme odišli mimoriadne zásobení a milo prekvapení miestnym pohostinstvom.

Stitched Panorama

_F6C1209

Voda je pokojná, no miestami až stojatá, preto berieme do rúk veslá a nakrátko pádlujeme.  Občas je potrebné vyhnúť sa padnutým, stromom,  ktoré majú na svedomí  tunajšie vodné hlodavce.
Prešla sotva hodina a stretávame ďalšie zvieratká. Kučeravé prasiatka nakope s pasúcimi sa sliepkami.
Malý Dunaj neprestáva prekvapovať!

_F6C1221
_F6C1240
Pred našou druhou nočnou destináciou, mlyn pri Tomášikove je spestrenie splavu.
Treba preniesť kanojku cez hrádzu!
Parkujeme tesne pred hrádzou a pomaly začneme prenášať všetky veci z lode na druhú stranu. Nakoniec keď už v lodi nič  neostalo a je ľahšia, prenesieme ju a môžme pokračovať k mlynu.
Tu už voda tečie rýchlejšie a pri mlyne sme za chvíľu.

_F6C1245
_F6C1251
Toto miesto nám učarovalo a napriek tomu že slnko bolo ešte vysoko, rozhodli sme tu zakotviť.
Blízko brehu stoja veľké hrubé stromy, medzi nimi nachádzame predpripravené ohnisko a všade naokolo halúzky z orezaných stromov. Večer začína pekne!
V lete je tu celkom tlačenica, no to nám pred sezónou nehrozilo. :)
Opäť si rozkladáme stan a pripravujeme sa noc pod holým nebom v čarovnom prostredí…

_F6C1257
_F6C1258
Západ slnka a neskôr jasne žiariaci mesiac a hviezdy spríjemnili stmievanie.
Predpovede hlásili že pekné počasie sa nám skončí. Našťastie sa predpoveď úplne nenaplnila a noc sme si mohli vychutnávať pri ohni.

_F6C1261
_F6C1266
_F6C1270
_F6C1306
Ráno sme už vstali do zamračeného počasia. Miestami padlo aj zopár kvapiek, ale keďže sa náš splav pomaly končil a mali sme pripravené aj dostatočné oblečenie, brali sme to „športovo“.

_F6C1310
_F6C1313
_F6C1376
Pobalili sme našu „batožinu“, príslušenstvo a „plav” sa ďalej. Cestou sme sa zabavili po svojom, keď nám už slnko nepieklo.
Janka si skúsila aké je to byť bobrom a stavala si hrádzu a ja som zas popri brehu v bažinách hľadal zaujímavosti pod hladinou.

_F6C1388
_F6C1395

Po zhruba hodinke sme sa doplavili na cieľové miesto. Obec Jahodná, kde sme pri moste zakotvili a vyniesli si loď pár schodmi na chodník pod hlavnou cestou.
Tu už nás čakal náš odvoz!
Cestou, vezúc sa v aute sme už len mohli zhodnotiť, že náš výlet dopadol na výbornú a čoskoro sa sem opäť vrátime!

KEĎ SA VÁM NAŠE VÝLETY PÁČIA URČITE ZDIEĽAJTE ĎALEJ A SLEDUJTE KAM NÁS NOHY ZAVEDÚ NABUDÚCE!